1. Generelle oplysninger

1.1 Vevera.dk (“webshoppen”) er ejet og drevet af Vevera ApS, CVR. DK41665637, Niverød Kongevej 16, 2990 Nivå.

E-mail: kundeservice@vevera.dk

Tlf. (+45) 93 86 11 61

1.2 I vores vilkår bruger vi “os”, “vi” og “vores”, hvilket henviser til Vevera.dk. Udtrykt som “dig”, “dit” og “du” henviser til alle, der tilgår webshoppen.

1.3 Du bør læse betingelserne grundigt igennem inden du anvender vores webshop. Ved at anvende webshoppen accepterer du automatisk vilkårene, som er nærmere beskrevet i de følgende afsnit.

1.4 Vi forbeholder os retten til ændre vilkårene for webshoppen til enhver tid.

1.5 For oplysninger om vores brug af cookies og personoplysninger, henviser vi til vores Persondata- og cookiepolitik.

2. Sådan handler du på Vevera.dk

For at handle hos os skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Når du skal afgive en ordre på www.vevera.dk skal du igennem følgende trin:

  1. Find den eller de varer som du ønsker at købe og læg dem i varekurven. Gå herefter videre til kassen.
  2. Indtast dine personline oplysninger
  3. Vælg leverings-/betalingsmetode
  4. Godkend vores handelsbetingelser
  5. Tjek at alle indtastede informationer er korrekte og godkend ordren.
  6. Indtast dine kreditkortinformationer og godkend betaling
  7. Du modtager en ordrebekræftelse på mail

Hver gang du bestiller igennem www.vevera.dk, sender vi først en midlertidig ordrebekræftelse på at vi har modtaget din ordre på mail. Når Vevera har accepteret din ordre, sendes en ordrebekræftelse til dig. Vevera vil efterfølgende pakke din ordre og sende den afsted til dig. Pengene bliver først trukket fra dit betalingskort, når ordren er godkendt af Vevera og varen er sendt afsted.

3. Betaling

Vi benytter Reepay A/S til håndtering af online betalinger, og vi har ikke selv adgang til oplysninger om betalingsmidler, såsom kortnumre, bankkontonumre eller lignende. Betaling med betalingskort foregår gennem en krypteret (SSL) godkendt forbindelse vis Reepay A/S.

Når du foretager en bestilling, gælder den pris, der er angivet på webshoppen. De angivne priser er slutpriser, hvilket vil sige, at de er inklusiv moms og alle andre pristillæg. Vi forbeholder os ret til at rette eventuelle fejl, unøjagtigheder eller udeladelser, og at ændre eller opdatere informationerne til enhver tid uden forudgående varsel. I tilfælde af en prissætningsfejl på en vare, du har bestilt, vil vi naturligvis underrette dig og afvente din godkendelse af den korrigerede pris, inden vi lader handlen går igennem.

Du kan betale med Visa, Visa/dankort, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Direct, Maestro samt Mobilepay. Når du betaler med betalingskort, skal du bekræfte betalingen ved at indtaste en kode, som du får tilsendt pr. sms via din mobiltelefon straks efter at du har indtastet ordren. Dette er en sikkerhed for, at dit betalingskort ikke misbruges.

Beløbet for din ordre trækkes først fra dit betalingskort, når ordren er godkendt af Vevera og varen er afsendt.

Alle beløb er i Danske kroner(DKK) og inklusive moms (25%).

4. Priser

De angivne priser på webshoppen er i Danske kroner (DKK), inkl. Moms (25%). Priserne er dagspriser og kan derfor løbende ændres af os.

Vi tager forbehold for tastefejl, fejl på Vevera webshop, udsolgte varer, manglende levering, prisændringer samt forhøjede leveringsomkostninger.

5. Levering & fragtpriser

Vevera webshop bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Du har selv mulighed for at vælge, hvilken fragtløsning du vil benytte. Fragtprisen er afhængig af, hvilken fragtleverandør samt leveringsform du vælger at benytte. Vi sender pakker med PostNord, GLS og DAO.

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • PostNord Pakkeshop (levering til selvvalgt Post Nord PakkeShop)
  • PostNord Hjemmelevering
  • PostNord Erhvervslevering
  • GLS Pakkeshop (levering til selvvalgt GLS PakkeShop)
  • GLS Hjemmelevering
  • GLS Erhvervslevering
  • DAO Pakkeshop (levering til selvvalgt DAO PakkeShop)
  • DAO Hjemmelevering

Leveringstiden er normalt 2-5 hverdage, fra vi har registreret din bestilling. Langt de fleste ordrer forlader vores lager samme dag, eller dagen efter de er afgivet.

Gratis fragt ved køb over 499 DKK

Køber du for over 499 DKK (ex. fragt og eventuelle rabatkoder), får du leveret din pakke gratis i Danmark. Prisen på fragten bliver automatisk nedjusteret til 0 DKK, hvis du har varer for over 499 DKK i varekurven.

6. Retur og fortrydelsesret

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos www.vevera.dk. Dette følger af forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via e-mail på kundeservice@vevera.dk.Husk at oplyse dit ordrenummer. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte at modtage varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Gavekort (Digitale gavekort)

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet.
Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Du kan bestille en returlabel hos os, når du opretter din fortrydelsessag. Du skal selv betale for returneringen af produktet, denne omkostning refunderer vi ikke.

Når du pakker returvarer, skal du huske at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura og en udfyldt returseddel.

Alle produkter indenfor personlig pleje har en værdiforringelse på 100% såfremt du åbner pakningen – og du vil derfor til enhver tid ikke få refunderet det betalte beløb for varen,  hvis du returnerer en vare i brudt emballage.

Ved returnering kan du med fordel benytte vores Returportal. Med vores Returportal er din forsendelse forsikret og kan spores via Track & Trace. Pakken må ikke veje mere end 5 kg. Det kræver at du har adgang til en printer. Når vi har modtaget din returpakke, behandler vi den hurtigst muligt.

Sådan foregår det:

1. KØB RETURFRAGT
Åben Returportalen, udfyld dine oplysninger og gennemfør betalingen med betalingskort.

2. PRINT PAKKELABEL
Print din pakkelabel og returseddel fra kvitteringssiden eller den tilsendte e-mail.

3. PAK DINE VARER
Pak dine returvarer, vedlæg en kopi af ordrebekræftelse/faktura, en udfyldt returseddel og sæt din pakkelabel på pakken.

4. SEND DIN PAKKE
Indlever pakken hos din lokale GLS pakkeshop. Find nærmeste GLS Pakkeshop her. Husk at få en kvittering på, at du har afleveret den.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.

Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

Vær opmærksom på, at der er stor forskel på, hvor lang tid en refundering tager, afhængigt af korttypen brugt ved handlen.
Hvis vi f.eks. refunderer til et  Mastercard, kan der gå op til 28 bankdage. Vi henviser til din kortudsteder for yderligere info om dette.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Vevera ApS

Niverød Kongevej 16, 2990 Nivå

Danmark

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/fakturaen og en udfyldt returseddel.

Bemærk! Vi modtager kun pakker sendt med omdeling og afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi pakker pr. efterkrav.

Kontakt os altid inden du sender en vare retur.

 

7. Reklamationsret

Når du handler hos www.vevera.dk  som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Ved returnering grundet reklamation bedes du først kontakt Vevera. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du skal selv betale for returneringen af produktet, denne omkostning refunderer vi ikke.

Når du pakker returvarer, skal du huske at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura og en udfyldt returseddel.

Ved returnering kan du med fordel benytte vores Returportal. Med vores Returportal er din forsendelse forsikret og kan spores via Track & Trace. Pakken må ikke veje mere end 5 kg. Det kræver at du har adgang til en printer. Når vi har modtaget din returpakke, behandler vi den hurtigst muligt.

Sådan foregår det:

1. KØB RETURFRAGT
Åben Returportalen, udfyld dine oplysninger og gennemfør betalingen med betalingskort.

2. PRINT PAKKELABEL
Print din pakkelabel og returseddel fra kvitteringssiden eller den tilsendte e-mail.

3. PAK DINE VARER
Pak dine returvarer, vedlæg en kopi af ordrebekræftelse/faktura, en udfyldt returseddel og sæt din pakkelabel på pakken.

4. SEND DIN PAKKE
Indlever pakken hos din lokale GLS pakkeshop. Find nærmeste GLS Pakkeshop her. Husk at få en kvittering på, at du har afleveret den.

 

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse:

Vevera ApS

Niverød Kongevej 16, 2990 Nivå

Danmark

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/fakturaen og en udfyldt returseddel.

Bemærk! Vi modtager kun pakker sendt med omdeling og afhenter IKKE pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi pakker pr. efterkrav.

 

8. Persondata- og cookiepolitik

Vil du læse vores persondata- og cookiepolitik, kan du gøre det her.

 

9. Ophavsret & varemærker

Alt materiale som eks. billeder, tekster, video der ligger på webshoppen er Vevera’s ejendom.

10. Fejl

Der tages forbehold for eventuelle fej i tekster og priser på webshoppen.

11. Lovvalg og værneting

Nærværende vilkår og betingelser er i enhver henseende underlagt dansk ret og enhver tvist skal behandles med Københavns Byret som værneting.

 

12. Ændringer

Vevera forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de vilkår og betingelser, der er gældende for denne webshop. Du bedes derfor holde dig opdateret løbende om eventuelle ændringer.

 

13. Kontakt og klageadgang

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller klager til Vevera.dk’ s produkter, kan der rettes henvendelse til:

Vevera ApS, CVR. DK41665637, Niverød Kongevej 16, 2990 Nivå

kundeservice@vevera.dk

Eventuelle klager kan også rettes til Forbrugerstyrelsen. Den aktuelle kontaktadresse kan findes på:

www.forbrug.dk

 

Dato for sidste revision af Handelsbetingelser

Sidst opdateret: November 2020